Skrij stran
Klepetalnica
Telefon za otroke in mladostnike
Bližnjice Droge Šola Moje telo Prijatelji Družina Mladostništvo Ljubezen Moj notranji svet Nasilje Spolnost Internet
išči

TOM telefon

TOM je telefon za otroke in mladostnike. Na brezplačni telefonski številki 116 111 lahko svetovalcem zaupajo svoje težave ali jih prosijo za nasvet in dodatne informacije. Anonimnost in zaupnost pogovora in klicateljev sta zagotovljeni. Mladi lahko pokličejo na TOM vsak dan, tudi ob nedeljah in praznikih, med 12. in 20. uro na brezplačno številko 116 111.

več...

Družabna omrežja

  1. Bodi previden pri objavljanju svojih osebnih podatkov (še posebej imena, priimka, naslova in telefonske številke) v svojem profilu. Presodi, katere tvoje slike so primerne za objavo in za katere informacije ti je res vseeno, če jih lahko vidi kdorkoli. Pomisli tudi na to, ali si želiš biti soočen z določenimi podatki in slikami, ki jih tam objavljaš, nekoč pozneje, npr. na razgovoru za službo. Najbrž že veš, da je stvari, ki jih objavimo na internetu, težko popolnoma izbrisati, saj nikoli ne vemo, kam vse so se že razširile. Najbolje je, če tiste dele svojega profila, ki so najbolj osebni, zaščitiš tako, da jih lahko vidijo samo tisti, ki jih ti izbereš.
  2. Bodi previden s podatki, ki povedo veliko o tem, kaj počneš in kje se pogosto zadržuješ v svojem off-line življenju. Naslova šole, kluba, kjer treniraš, kje si zaposlen ali kje se družiš s prijatelji v prostem času, raje ne objavljaj.
  3. Spoštuj zasebnost drugih. Še posebej bodi previden pri objavljanju osebnih podatkov drugih oseb brez njihovega dovoljenja, vključno s fotografijami, posnetki in kadar na slikah označuješ kdo je kdo (taging). Zavedaj se, da je objava slikovnega ali video materiala brez dovoljenja druge osebe kazniva.
  4. Omeji dostop do informacij tudi v smislu dostopa do njih prek iskalnikov (npr. Google, Najdi.si). Preveri, koliko so tvoji podatki (iz profila in prometa) na razpolago drugim podjetjem, ki ti potem direktno ponujajo svoje izdelke in storitve (oglasi, spam).
  5. Previdno tudi s sprejemanjem neznanih kontaktov med svoje prijatelje. Zavedaj se, da se lahko na spletu ljudje pretvarjajo, da so nekdo drug. Pozanimaj se, kako lahko nezaželene kontakte blokiraš.
  6. Zaupaj svojemu občutku! Če se počutiš neprijetno ali ogroženo zaradi nečesa, kar se ti je zgodilo online, povej odrasli osebi ali pa prijavi urednikom spletne strani (morda tudi policiji). S tem lahko tudi preprečiš, da še kdo drug postane žrtev nadlegovanja.
  7. Kjer se da, namesto svojega pravega imena raje uporabi vzdevek. Zavedaj pa se, da tudi to ne more preprečiti, da bi te prepoznali, saj veliko povedo tudi slike. Uporabljaj različne vzdevke na različnih portalih oz. platformah. Pazljivo tudi z geslom: naj ne bo isto kot tisto, ki ga uporabljaš za dostop do svoje elektronske pošte ali bančnih storitev.
  8. Pozanimaj se! Kdo upravlja s storitvijo, ki jo uporabljaš? Pod čigavo zakonodajo? Ali imajo vzpostavljen sistem za varovanje zasebnosti uporabnikov? Ali se lahko na koga obrneš, če naletiš na problem? Kakšna so zagotovila ponudnika storitve glede ravnanja s tvojimi osebnimi podatki? Ima storitev certifikat s strani neodvisne in zanesljive institucije, da skrbi za varnost in zasebnost? Na internetu, v forumih in komentarjih poišči mnenja in izkušnje drugih uporabnikov glede zasebnosti in varnosti na portalih, ki jih sam ne poznaš dobro. Seveda si preberi politiko varovanja zasebnosti posameznih strani in pogoje uporabe.

 

Pomembna vprašanja:

    • Ali storitev omogoča, da oblikuješ zaprto mrežo, v katero se lahko registrira samo določena skupina ljudi in drugi do nje nimajo dostopa?
    • Ali je stran narejena tako, da imajo vsi uporabniki dostop do vseh tvojih informacij, slik ...?
    • Ali stran omogoča, da si dostop do občutljivih zasebnih podatkov omejiš (samo za tiste, ki jim sam dovoliš dostop)?
    • Ali stran spremlja tvoje aktivnosti na njej in avtomatsko informacije pošilja drugim v tvoji mreži?

 

 

Kontakti za pomoč v primeru težav in zlorabpri uporabi Facebooka

 

Seznam ostalih možnih zlorab, kaj storiti in kako jih prijaviti najdete v Facebook središču za pomoč.

 

V primeru specifičnih težav se lahko obrnete na SAFE-SI: info@safe.si

 

 

Vir: Safe.si

 

Safe.si - Center za varnejši internet Safe.si - Spletno oko

Ljubljanska svetovalna skupina TOM telefona® išče nove prostovoljce.

7. 10. 2018 TOM – TELEFON® vabi k sodelovanju nove prostovoljce

Vabilo za nove prostovoljce na TOM telefonu®

23. 3. 2018 Ljubljanska svetovalna skupina TOM telefona® išče nove prostovoljce.

Zahvala donatorjem in sofinancerjem

Vsem donatorjem in sofinancerjem, ki nam pomagate uresničevati poslanstvo TOM telefona se za prispevke  najlepše zahvaljujemo!

Sofinancerji in donatorji